Istoria limuzinelor

Istoria limuzinelor

Cuvantul limuzina deriva de la numele provinciei Limousin din Franta. Primele limuzine aveau o forma alungita si mai erau numite "autobuz mare", acestea se utilizau pentru a transporta trupele de jazz, printre care se numara Glenn Miller, Benny Goodman.

Compania Cadillac Motor Car Company a devenit responsabila pentru producerea unui tip de limuzina, care a fost proiectata de catre Henry Martin Leland la inceputul secolului trecut. Cadillac a avut o colaborare ireprosabila si fructuoasa cu echipa de succes General Motors in 1908. In 1917, Henry Leland a demisionat de la General Motors si a fondat compania Lincoln Motor. Primul model de lux Lincoln a aparut in 1920. Prima limuzina a fost construita in asa mod incat salonul unde se afla conducatorul era descoperit.

Limuzinele se bucurau de o imensa popularitate la inceputul fabricarii, fapt ce il putem constata si astazi. Elita societatii prefera brandurile Peerless, Packard si Pierce-Arrow. Anume din aceasta cauza in 1922 compania lui Henry Leland a dat faliment. La 4 februarie anul 1924, Henry Ford a cumparat compania cu 8 milioane de dolari. Dupa achizitionarea cu succes Lincoln isi schimba complet imaginea. In anul 1923 apare primul automobil Lincoln din SUA. In acel timp guvernul sovietic a cumparat un numar considerabil de masini. Compania Lincoln a fost salvata datorita strategiilor si planurilor exceptionale ale conducerii. Henry Ford in paralel a inceput crearea automobilului Lincoln Zephyr, vinzarea carora a inregistrat un record deosebit in cadrul companiei.

In 1943 a decedat Edsel Ford, fapt ce a afectat in mod negativ dezvoltarea companiei Lincoln.

In 1961 aspectul automobilului Lincoln a fost complet revizuit si sa nascut un nou model, numit Lincoln Continental. In fiecare an stilul acesteea era modificat, insa fara diferente majore fata de modelele anterioare. Lincoln era reprezentanta masinilor de clasa lux, si in special marcile Continental, Town Car si SUV Navigator.

La sfarsitul anilor 90 ai secolului trecut, a inceput o noua era a limuzinelor. Limuzinele erau comandate la nunti, zile onomastice si la multe alte genuri de ceremonii. Cele mai solicitatea erau limuzinele cu forma alungita Hummer, Cadillac, Lincoln, Chrysler, Excalibur.

Corpul limuzinelor Jeep este absolut diferit cu toate ca stilul ramane acelasi. Presedintii statelor preferau si continua sa favorizeze modelele clasice ale limuzinelor. In SUA cel mai popular model clasic este considerat Lincoln, iar in Europa se acorda preferinta Mercedesului.

 
Limuzina pentru presedinte

Primele persoane ale statului optau pentru automobilele de clasa lux. Primele limuzine in Uniunea Sovietica au aparut in 1933. Modelul de limuzina purta denumirea Leningrad-1, sau L-1. Limuzina L-1 a disparut dupa blocada Leningradului.

Dupa Marele razboi pentru apararea patriei limuzinele si automobilele VIP au inceput a fi produse de uzinele ZIL si GAZ. Uzina Gorikov producea limuzine de elita “Ceaika”, care si astazi se bucura de o popularitate enorma la nunta.

Cea mai grea limuzina din lume a fost produsa in URSS. ZIL-41047 cu care calatorea Mihail Gorbaciov. Limuzina de peste 6 tone avea un blindaj de 7 centimetri.

In ziua de azi, conform expertilor americani, cea mai protejata limuzina apartine lui Barack Obama si poarta denumirea “The Beast” – “Felina”.
Istoria automobilelor Cadillac

Pe data de 22 august 2009 s-au implinit 100 ani de la crearea marcii Americane Cadillac. Pe parcursul secolului trecut acest automobil a fost declarat unul dintre cele mai bune din lume. Prioritatea marcii era durabilitatea, confortul si manevrabilitatea. Fondatorul acestei marci este Henry Martin Lealand. In calitate de automobil personat acesta a ales Cadillac Oceola produsa in 1906. Astazi acesta se afla in muzeul de la Detroit. Denumirea “Cadillac” a provenit de la numele capitanului gasconian Antoine Lome de La Mot-Cadillac. Acesta a fost un boier francez ce a trait la finele secolului 17. Conform legendei el cucerea noi teritorii pe timpul lui Ludovic al 14-lea. In 1701 el a fondat orasul Detroit.

Antoine Lome de la Mot-Cadillac era un om educat si de incredere, in cinstea lui a si fost numita marca “Cadillac”. Confortul automobilelor Cadillac se bucura de un succes enorm la cei mai renumiti reprezentanti ai epocii.

 

In anii 30 masina blindata Cadillac apartinea gangsterului Al Capone. In anii 50 Elvis Preslei avu un Cadillac, cu un bot de rechin pe partea din fata si o multime de elemente cromate. Acest Cadillac a fost masina pasiunii sale. Atragind atentia asupra sa, in 1967 si-a procurat un Cadillac si Silvester Stallone. Automobilul sau a fost reutilat in cea mai lunga limuzina din lume de catre cei mai buni designeri din Los-Angeles. Limuzina lui Sivester Stallone era un monstru urias cu 10 roti si o lungime de 14,64 metri ce lua la bord 22 pasageri, avea o piscina de 3,66 metri cu volumul de 2464 litri, era dotata cu un fax, utilaj video-audio si legatura prin satelit. Aceasta limuzina a fost introdusa in cartea recordurilor Guiness. Apoi fu inlocuita de limuzina cu 12 roti si o lungime de 18,3 metri “Visul American”. In SUA multi presedinti preferau sa apara la inaugurare in masinile de marca Cadillac, printre acestia se numara John Kennedy, Franklin Roosevelt, David Eisenhower, Harry Truman. A devenit deja o traditie ca masina Cadillac sa insoteasca merii demnitari. In 1995 Kievul a fost visitad de catre Bill Clinton. Masina sa era, desigur, Cadillac. In 2001 orasul Detroit si-a sarbatorit a 300-a aniversare, iar numerosi cetateni purtau pe buze numele lui Antoine Lome de la Mot-Cadillac.